Rijinstructeur RIS 2.0
De Rijopleiding In Stappen is vernieuwd! Onder andere naar aanleiding van de aanbevelingen vanuit rapport Roemer, maar natuurlijk ook omdat de bestaande RIS na jaren toe was aan vernieuwing. Vandaar dat het CBR de opleiding tot RIS-instructeur heeft geüpdatet naar RIS 2.0.
De kernwaarden van de RIS blijven natuurlijk overeind maar de opleiding is wel geschreven met een nieuwe frisse blik op rijles geven volgens de RIS-methodiek. Met name uit onderzoeken komt naar voren dat men tegenwoordig meer moet leren hoe te leren.
De opleiding duurt 6 dagen en op de 7e dag sluiten we de opleiding af met een praktijkexamen. Na het halen van dit examen ben je officieel door het CBR gecertificeerd tot RIS 2.0 instructeur.
Het behalen van het examen telt als praktische bijscholing mee bij het IBKI en tevens telt deze opleiding ook nog mee voor 4 dagdelen theoretische bijscholing.
"Als RIS 2.0 instructeur ben je klaar voor de toekomst!"
Doelgroep:
- In bezit van WRM bevoegdheidspas cat B.
Kosten:
- €1199,- incl. certificeringskosten, excl. praktijkexamen
Duur:
-
6 dagen theorie én praktijk gecombineerd
-
7e dag praktijkexamen
- Geschatte zelfstudie 4 uur per week
Wanneer:
- Hele dagen van 9.00 tot 16.00 uur.
Beroeps- & competentie gericht onderwijs.
- Theorie en praktijk perfect op elkaar afgestemd
- Meteen opgedane inzichten in de praktijk brengen
- Door CBR gecertificeerde RIS 2.0 docenten!
- En onze welbekende persoonlijke begeleiding!
Inhoud:
Rijopleiding In Stappen (RIS) 2.0
- RIS-filosofie
- RIS-modules en -scripts
Didactiek
- Zone van de naaste ontwikkeling binnen de RIS-methodiek;
- Zone van de naaste ontwikkeling in de praktijk van de (rij)les effectief toepassen;
- Coaching in relatie met Doel/Middel binnen de RIS-methodiek en dit in de dagelijkse praktijk van de (rij)les toepassen;
Doel-Middel in de RIS-opleiding
- “Doel/Middel” binnen de RIS-methodiek;
- “Doel/Middel” binnen de RIS-methodiek in de dagelijkse praktijk van de (rij)les effectief toepassen;
Meervoudige intelligentie
- Omgaan met “meervoudige intelligentie” binnen de RIS-methodiek en dit toepassen in de dagelijkse praktijk van de (rij)les;